Baharat sektörü 2024’e güçlü başladı

İZMİR (İGFA) – Ege İhracatçı Birlikleri çatısı altındaki baharat ihracatçıları Ege Mobilya Kâğıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği ve Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar İhracatçıları Birliği bünyesinde bulunuyor.

Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği İdare Şurası Lideri Ali Fuat Gürle, “Türk besin eserlerinin ABD pazarında bilinirliğini ve ihracatını artırmak için Ege İhracatçı Birlikleri tarafından 6 yıldır TURQUALITY Projesini yürüttüklerini kaydederek, “Bu projenin en değerli ayaklarından birisi Türk baharatlarının tanıtımıydı. Artık ise Birliğimiz ve Akdeniz Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği iştirakinde yürütülmesi planlanan “Turkish Herbal Tea” isimli Turquality Projemiz Ticaret Bakanlığı tarafından onaylandı. Proje ile 2023-2026 yılları ortasında 4 yıllık bir süreçte tanıtım faaliyetleri yürütmeyi, bu faaliyetlerle kekik, adaçayı, defne, biberiye, meyan kökü üzere eserlerin desteklenen kalemlerle tanıtımlarını yaparak ihracatta büyüme sağlamayı hedeflemekteyiz. ABD ve Almanya öncelikli amaç pazarlar olmak üzere amaç pazarlarda sıhhat temalı Türk tıbbi ve aromatik bitkilerinin bitki çayı özelinde tanıtımını yapmayı planlıyoruz.” dedi.

TÜRKİYE’NİN BAHARAT İHRACATININ MERKEZ ÜSSÜ EGE BÖLGESİ

Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği İdare Şurası Lideri Muhammet Öztürk, Türk baharat dalının 2023 yılında yüzde 10 artışla 186 milyon dolarlık baharat ihracatına imza attığını belirtti. Türkiye’nin baharat ihracatının merkez üssü Ege Bölgesi ise baharat ihracatının yüzde 64’ünü gerçekleştirerek 118 milyon dolarlık dövizi Türkiye’ye kazandırdığını kaydeden Öztürk, “Türkiye’de üretilen baharatları, 2023 yılında 153 ülkeye ihraç ettik. 2023 yılında ihracatımızda birinci sırada olan ülkeler; ABD’ye 23 milyon dolarlık, Almanya’ya 21 milyon dolarlık, Çin’e 10 milyon dolarlık, Fransa ve Tayland’a 6 milyon dolarlık, Birleşik Krallık, Hindistan ve Hollanda’ya 4 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. Uzakdoğu’nun en büyük besin fuarı olan Foodex Japan Fuarı’na Türkiye Ulusal İştirak Tertibin bu yıl 26.’sını yaparak Türk baharatlarını da tanıtıyoruz. Japonya’nın son 5 yılda besin ithalatı yüzde 17’lik artışla 62 milyar dolardan 73,6 milyar dolara çıktı. Tıpkı periyotta Türkiye’nin Japonya’ya yaptığı besin ihracatı ise; yüzde 72’lik artışla 164 milyon dolardan 282 milyon dolara yükseldi. Japonya pazarında güçlüyüz, verimli bir fuar geçiriyoruz. Günümüzde yıllık 200 milyon dolar ihracat sayısına ulaşan baharat ihracatımızı uzun vadede 1 milyar dolar düzeyine taşımayı hedefliyoruz” diye konuştu.

Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği İdare Heyeti Lider Yardımcısı Nurettin Tarakçıoğlu, “2023 yılında 51 milyon dolarla kekik, 45 milyon dolarla defne, 17 milyon dolarla kimyon, 14 milyon dolarla toz biber, 7 milyon dolarla sumak ve adaçayı en fazla ihraç ettiğimiz eserler ortasında yer alıyor. Avrupa Birliği başta olmak üzere tüm dünyaya ihracatın devamlılığı için eserlerdeki kalite probleminin tahlili hayati ehemmiyet taşıyor. Eserlerdeki kalite sorunu üreticide çözülmeli. Uzun müddettir Vilayet Tarım ve Orman Müdürlükleri ile birlikte toplantılar ve eğitimler düzenleyerek yabancı ot kalıntısı nedeniyle ortaya çıkan eserlerdeki kalite sıkıntısının ortadan kaldırılması için yapılması gerekenleri anlatıyoruz.” diye konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir