Avukatlarında reklam yasağında “internet ve sosyal medya” düzenlemesi: Soruşturma başlatılacak

Avukatlık mesleğindeki reklam yasağına ait yol ve temelleri düzenleyen Türkiye Barolar Birliği Reklam Yasağı Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik, Resmi Gazetede yayımlanarak yürürlüğe girdi. Avukatlar, mesleksel kimliğiyle ilişkilendirilecek halde hayatları, karları, mesleksel faaliyetleri hakkında reklam niteliğinde paylaşımlarda da bulunamayacak.

UYARI YAZISI GÖNDERME KALDIRILDI, RESEN SORUŞTURMA AÇILACAK

Buna nazaran, yönetmelik değişikliğiyle reklam yasağına karşıtlık halinde ihtar yazısı gönderme metodu kaldırıldı. Reklam yasağına terslik halinde avukatlar hakkında resen soruşturma açılarak, ilgiliye savunma istemini de içeren yazı bildiri edilecek.

Avukatlar, çevrim içi mecralarda bedel karşılığı yahut bedelsiz olarak şahsen hazırladıkları, hazırlattıkları ya da kendilerine ait olarak hazırlanan içerikleri ön plana çıkaracak iş ve süreçlerde bulunamayacak.

ÇEVRİMİÇİ REKLAM VEREMEYECEK VE ALAMAYACAKLAR

İnternet kullanıcılarını kendi sitesine yahut kendi sitesinden bir öteki siteye yönlendirecek kısa yolları kullanması yasaklanan avukatlar, ayrıyeten, çevrim içi mecralarda reklam veremeyecek ve alamayacak.

Avukatlar, mesleksel kimliğiyle ilişkilendirilecek formda ömürleri, karları, mesleksel faaliyetleri hakkında reklam niteliğinde paylaşımlarda da bulunamayacak.

⁠Yazılı, işitsel, görsel ve çevrim içi bağlantı araçlarında, avukat unvanının kullanıldığı durumlarda ve özel ömürlerine ait paylaşımlarında avukatların, mesleğin prestijini zedeleyici nitelikte davranışlardan kaçınmaları gerekecek.

Avukatlar, toplumsal medya ve internet ortamlarında katıldıkları yayınlarda reklam sayılabilecek her türlü davranıştan, mesleğinin prestijini zedeleyici her türlü açıklama ve paylaşımdan kaçınacak. İş elde etme hedefiyle ulaşılması herkes için mümkün olan genel ve soyut içerikli bilgiler paylaşmak suretiyle yayın yapamayacak, yazılı yahut görsel paylaşımda bulunamayacak.

Müvekkil ve müvekkil adaylarıyla yapılacak görüşmelerde de yer, ortam ve içerik, görüşmenin maksadına elverişli, avukatlık mesleğinin saygınlığına yaraşır, reklam yasağını ihlal etmeyecek nitelikte olacak.

Söz konusu görüşmelerde kapalılık kuralına uyulacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir